Děje se tak při změnách teplot, pokud necháte (především na starších vozidlech) běžet světla či něco jiného. Pokud by se vám ale nedařilo nastartovat častěji, možná je načase vyměnit akumulátor.
Pokud se tak ale stane jednou za čas, náprava je naštěstí v mnoha případech jednoduchá. Stačí startovací kabely a druhé auto.
A jak dál?
-
- Otevřete kapotu auta a najděte autobaterii.
- Dále vezměte do ruky startovací kabely. Dejte pozor, aby se svorkami navzájem nedotýkaly.
- Červený kabel připojte nejprve na kladný pól vybité baterie (označený znaménkem +) a na kladný pól nabité baterie.
- Černý (občas bývá i modrý) kabel připojte nejprve na záporný bod (znaménko -) nabité baterie.
- V žádném případě nepřipojujte zbývající konec černého kabelu k zápornému bodu vybité baterie! Akumulátor by mohl vybuchnout. Zbývající část připojte na kovovou kostru vybitého auta. Ta bývá označena, případně popsána v návodu k vozu. Možná po připojení vyletí pár jisker, ale to je v pořádku.
- Nastartujte auto s nabitou baterií.
- Zkuste nastartovat vybité auto, ne na déle než deset sekund, aby se kabely nezačaly přehřívat. Pokud motor nenaskočí napoprvé, chvíli počkejte a zkuste to znovu.
- Ve chvíli, kdy motor naskočí, odpojíme kabely v opačném pořadí. Nejprve černý kabel od vybitého auta, potom od auta, které nabíjelo. Červený kabel odpojíme od auta, které nabíjelo, a nakonec od vybitého auta.
A pak už je dobré vyrazit aspoň na půlhodinovou cestu, aby se motor při jízdě nabil.
Nikdy během nabíjení auta nekuřte, mohla by to být vaše poslední cigareta. Kolem místa nabíjení totiž uniká vodík.
Jinak ale nejde o nic složitého. A jaké nabíjecí kabely při koupi vybrat? Určitě vybírejte ty silnější, kvalitnější, a vozte je v kufru auta. V garáži sice vypadají hezky, ale když nenastartujete na parkovišti u obchodu, budou vám tam k ničemu.
Kam dále pokračovat: renovace světlometů, voskování